måndag 9 september 2013

Höst längtan!

Nu när blogglusten ändå sugit tag i mig, passar jag på att skriva ett inlägg till.

Sommaren har varit sprängfylld av upplevelser och njutning, och datorn, har varit så gott som avstängd hela tiden! Kan ju bero på att man har allt i mobilen nu för tiden.. men det har ändå varit skönt.

Mycket har hänt sedan jag sist skrev.

Min älskade son har fyllt 5 år, och blivit ännu längre, ännu klokare och ännu gosigare.

Mid älskade dotter har hunnit fylla 2år och utvecklas så man knappt hinner med! Pottträningen som var så på g, stannade av med bestämd het (för hon har en envis vilja av stål, denna lilla dam) så istället för de ny inköpta trosorna, blev det blöja igen. Men hon utvecklas på så många andra sätt, att det inte gör mig något.

Utöver att barnen växer och blir större, så flyger livet framåt i ryslig fart. Jag har köpt ut min syster ur vårat företag, och driver numera Subway helt på egenhand. Något jag haft behov av länge. Inte att driva just Subway själv, men att få pröva min egna vingar. Testa min egna kunskap och få köra på helt egen hand.
Funderade på att låta syrran köpa ut mig, så jag kunde starta något eget, men kände nog innerst inne att jag inte var färdig med Subway riktigt än. Omständligherna gjorde i alla fall att det blev just så som det är nu. Och jag är nöjd. Varje dag känner jag att det är MIN dag, MITT val att göra precis hur JAG vill. Är nog inne i en EGO period just nu. Men det står jag för. Just nu har jag ett behov att fokusera på mig själv i första hand och sedan barn, familj och företag.
Jag har tagit tag i mitt hälso mål igen. JAg gick ju ner 30kg innan jul, och har sedan dess gått upp ca. 5-8kg. OCh känner mig inte helt nöjd med mig själv och mitt sätt att leva just nu. Visst är jag duktig på att göra rätt val väldigt ofta. Men inte tillräckligt ofta för att känna mig tillfreds med mig själv. Så det jobbar jag på. Är tröt på att vara besviken på mig själv. Så nu jobbar jag med små mål, och försöker verkligen infria det jag satt mig för. Oftast handlar det om träning. Jag har många många många tillfällen att öva mig på att välja rätt. Dvs. välja att snöra på mig löpskorna och ge mig ut på en joggingtur istället för att krypa upp i soffan med en kopp te. Eller svänga av ner mot gymmet istället för att köra direkt till jobbet.. Ja tillfällena är många.
Försöker pusha mig själv att tänka "gör det, så blir du storlt, hur länge du gör det spelar ingen roll". Så förra veckan blev det två turer till gymmet, varav en av gångerna endast resulterade i 10min crosstraining. MEN JAG TOG MIG DIT!!! *MÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!*
Har lyssnat på många böcker om mental träning oxå, och jobbar konstant med att lära mig styra mina tankar i rätt riktning. Det är inte lätt, men det går bättre och bättre.
På det hela taget mår jag toppen nu. Målet är att kunna känna stolthet över mig själv och det jag presterar och de val jag gör.

Och skam den som ger sig!
Allt handlar om att Prioritera som man SJÄLV VILL.
Lyssna på sitt inre. Och må bra!

Jag försöker att inte stressa i onödan. Tempot är oftast högt, men innombords får jag inte panik. Får jag det, så har jag valt fel helt enkelt, och då måste jag lära av det misstaget.
I fredags hade jag möte m bankfolk mm. inför framtiden. Jag var så sjukt nervös och orolig innan mötet. Under mötet kom jag på mig själv flera gånger att känna mig liten. Så efter mötet fick jag lägga en hel timme på att komma tillrätta med mina tankar innan jga kunde åka hem och ta helg. Jag prioriterade helt enkelt att stanna en timme längre på jobbet, trotts fredag och allt. Bara för att kunna känna att när jag lämnade kontoret, så kunde jag ta helg mer eller mindre fullt ut. Hade jag inte gjort det, så hade jag garanterat spenderat hela helgen med att grubbla på mötet och alla känslor det hade dragit upp. Och jag hade inte kunnat vara helhjärtat med barnen.
Bara det valet, gör att jag känner mig stolt!
Ibalnd är det värt lite extra tid, för att resten av tiden ska få bättre kvalite.

Jag vet att jag låter "för mycket" och hel ylle. Men ärligt talat bryr jag mig inte. Jag gör bara vad JAG behöver för att må bra i mitt liv.
Andra handskas säkert med livet på andra sätt, och det är säkerligen minst lika bra för dem. Men så här väljer jag att tänka och handla.
I alla fall NU.
Men livet fortgår och vem vet hur jag väljer i framtiden?!

Vi får väl se :-)

Trevlig kväll på er!!!
*vink vink*

2 kommentarer:

  1. Jag är stolt över att vara din vän! Kämpa på! Du fixar allt.
    Krama fina familjen från oss här borta! :-)

    SvaraRadera
  2. BRA tänk Ida! Ha en trevlig torsdag! /Jess

    SvaraRadera