tisdag 8 januari 2013

Foder m snickarglädje

I höstas...innan lockpanel å foder.
Henrik jobbar å sliter varje dag. Ibland bara nån timme, ibland hela dagen. Men nu börjar det roliga synas! Nya taket har efter mycket om och men blivit i stort sätt helt färdig lagt. De fina fönster fodrerna som vi själva designat (som allt annat på huset) börjar komma på plats.

Nutid, foder å lockpanel börjar sättas upp. Sådan skillnad!!!

 Lock panelen är på en bit, å man anar hur det färdiga resultatet av huset kommer bli. *längtar* Men det får ta tid, det SKA ta tid. För vi (läs jag) vill leva lite oxå. :-)
Men bra blir det i alla fall!

I helgen var jag ute och promenerade, och passade på att ta lite bilder med mobilen från "baksidan".
Såhär ser då vårt tak ut på avstånd. Svart (antrazit grått) tegeltak på den gamla husdelen (som fortfarande är gult). Och sluttande plåttak på nygyggnaden (som redan har den nya orangea panelen på).

Vårt än såvlänge tvåfärgade hus :-)


Nu ska jag ta och njuta av de sista minutrarna på min rast.
Ha en fab day!

Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar