tisdag 8 januari 2013

Familjebilder från 2012




JANUARI 2012
Härlig vinterpromenad i fina kärran!
FEBRUARI
Mestadels spenderade jag och barnen vår tid hemma. Mys mys mys!

MARS
Ville gick mer regelbundet på dagis igen, och Jessi och jag gjorde oftare små utflyckter..
Här fikar vi med min syster Nathalie och Jessis kusin Rasmus.

APRIL
Min hunk blev 35år, och fick en övernattning i Kalmar. Det var ljuvligt att bara få vara!
Och hör och häpna, för FÖRSTA GÅNGEN sov barnen borta utan oss!
(Ville 3½år och Jessi 10mån)

MAJ
Våren kom med stora steg. Här är årets första grillning! Korv över öppen eld hemma hos barnens Farfar. Små saker som förgyller vardagen. Sånt här är jag inte bortskämd med, så det är lyx för mig. Uppskattar det där lilla extra som händer i vardagen... Tack familj och vänner för de små sakerna vi gör då och då..


JUNI
Våren kom tidigt och sommaren försvann. En väl regn förberedd midsommar annordning. Behövdes, och var jätte bra!!!
Blev några grillningar här under även senare under denna regniga sommar. :-)
JULI
Kalas och bröllop hade denna sommar att erbjuda. Här över en nykläckt 30åring i sin nya grillmundering!
Många korta visiter på bofinksvägen gjorde att man även denna sommar fick njuta av lite avkoppling i en trädgård. (vår var mer som en grusgrop/gyttjepöl)
AUGUSTI
Nu börjar sommaren, som aldrig kom, lida mot sitt slut. Jessi börjar sin premiärdebut på dagis. Vi tar massa beslut om husrenoveringen, bla. färg valdes. :-)
SEPTEMBER
Hösten är här, med mycket inomhusaktiviteter.
Jessi älskar dagis, och båda trivs med vardagen!
Eller det gör vi nog alla fyra. 

OKTOBER
En dimmig höstmorgon tog jag barnen med ut på en "foto session". Många bilder blev det. Ska bara ha tid till att fixa till dom lite oxå.. Oktober förde även med sig att jag blev ett år äldre. *suck*
NOVEMBER
Vardagen är i full rullians. Dagis hämtning och lämning, matlagning och bollning av allt mixas med helgmys och renovering. Vintern kom tidigt i år!!
DECEMBER
Jul jul, strålande jul! Här var det dags för mitt årliga "Julkorts fotograferande". Jessi som pepparkaksgumma och Ville som Svart ninja. :-) Efter en stund bytte han om till både pepparkaksgubbe och tomte. *Lycka*
Julen var i år lite annorlunda. Inte sådär "JULIG" som vanligt. Den var mysig och härlig på alla sätt och vis. Men jag önskar att familjen bara kunde "vara" och njuta, istället för att ha så höga krav på hur det "SKA VARA". Jag försökte i alla fall i år, men det var svårt... Får nog öva mer på den biten även jag.
Nyår var superhärligt!
MEN det blir på tok för mycket "Köks tid", så nästa år kör vi nog på allvar på hemkörd PIZZA (nej inte hemlagad! HemKÖRD!!!).


Nu kör vi 2013, och hoppas på att det faktiskt kan toppa det gångna året.
Hava brava!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar