torsdag 11 april 2013

Eftermiddags kaffe paus...

Sitter just å njuter av solen. Snart är det dags att sluta för dagen, och istället hämta hem de små liven!

Mycket som händer i mitt liv just nu. Större delen av det som händer rör inte mig, men det påverkar mig.
Min kusin separerar just från sin sambo, och innan hon får tillgång till sin nya lägenhet bor hon och barnen hemma hos oss. Till största delen tycker jag det är jätte härligt! Det är så kul att ha någon att prata med i vardagen. Skönt att ha några runt mig som inte tar en förgivet, utan uppskattar allt man gör.
Det är härligt att se barnen leka tillsammans och skratt hjärtligt! Och det är inte utan att det känns jätte bra att veta att man verkligen hjälper någon "i nöd".

Men att andas ut på jobbet är väldigt välbehövligt på samma gång. För det tar på krafterna att bo kollektivt :-)
Och eftersom hon inte fått Nattis än, så har jag erbjudit mig att ta barnen de sista timmarna efter dagis, innan hon kommer hem från jobbet. Det är en utmaning att utfodra och ha koll på 4st barn mellan 1½ - 4år ensam. För typsikt nog har det inträffat när Henke varit iväg å tränat. Men fasen vad stolt man känner sig när det går asa balla bra!!!

Plötsligt börjar man inse att det vore en baggis att skaffa ett tredje barn... *funderar*

Men samtidigt är jag rätt nöjd med mina två små energi knippen. Har inget behov eller längtan efter en till...
Läste just på Fb att min lillasyster ska ha en liten till. Grattis tille henne! Och honom såklart :-)
Men det väckte inga avundsjuk känslor hos mig. Inget sug som satte igång alls.. så jag måste nog inse att jag är nöjd. I alla fall just nu ;-)

Min vikt har stannat på 69kg nu. Och jag borde ta tag i de där sista kilorna som är kvar för att hamna stadigt på 65kg för all framtid sen. *hoppas*
Men min inspiration för att ta tag i mig själv är lite långt borta just nu.. ska nog locka till mig den å få fart på mig själv igen. Påsk och massa annat skoj har gjort att jag gått och blivit riktigt lat. Och magenn har börjat svälla aningens igen. Inte bra.
Så nya friska tag nu. OCh jag hörde att våren solen och värmen var i antågande! *längtar*

Nehe, en sista spurt nu innan det bär av till dagis!
Ha det bäst!!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! :) ♥ Vänta tills du fått gosa och snuffsa lite bebis, då kommer nog känslorna krypandes ♥ Puss o Kram

    SvaraRadera